6 شغل it با درآمد بالا و امکان کار در منزل
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ تاریخ انتشار

با این وجود، علیرغم این‌که بیشتر مردم خواهان یک چنین الگوی کاری هستند و بسیاری از مشاغل این روزها از خانه انجام می‌شود، با این‌حال قاعده فوق برای تمامی مشاغل صادق نیست. اگرچه کار در خانه قبلاً محدود به مشاغلی مانند نویسندگان، اپراتورهای وارد کننده اطلاعات در سایت‌ها، پرستاران کودکان بود، اما دیگر این‌گونه نیست. فناوری این امکان را برای بسیاری از مشاغل فراهم می‌کند که از راه دور کارهای خود را انجام دهند، حتا افرادی که صاحب مشاغلی بودند که تصور نمی‌کردند روزگاری شرایط مهیا شود تا کارها را از درون منازل انجام دهند. 

اگر دوست دارید تعداد رفت و آمدهای غیر ضروری  را کم کنید، از محیط‌های شلوغ کاری که باعث حواس پرتی می‌شوند دور شوید، در اواسط روز به خود استراحت دهید به جای آن‌که نگاه‌های مغرضانه‌ای به شما دوخته شود یا حتا کنفرانس‌های از راه دور را انجام دهید بهتر است به دنبال احراز شش شغلی باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این مشاغل اجازه می‌دهند به دور از استرس فعالیت‌های تجاری و پرسودی را از درون منزل مدیریت کنید. 

مشاغل IT با درآمد شش رقمی (در دنیا) که می‌توانید از خانه انجام دهید. 

در بسیاری از مقالات به مشاغلی اشاره می‌شود که صاحب شغل قادر است از درون خانه آن‌ها را انجام دهد. مجله Entrepreneur Magazine در فهرست خود به معرفی 50 شغلی پرداخته که امکان انجام آن‌ها از منزل وجود دارد، با این‌حال همه آن‌ها مشاغل پردرآمد و مشاغلی با پیشرفت شغلی نیستند، زیرا اغلب آن‌ها گزینه‌های خود اشتغالی هستند. به همین دلیل، اگر در محیط شرکتی در یک شغل تخصصی مرتبط با فناوری اطلاعات کار کنید، ممکن است تصور کنید که کار در خانه برای شما بیشتر شبیه به رویا است، اما دیگر چنین نیست. مطالعه‌ای که به تازگی توسط FlexJobs انجام شده و سایت CNBC مشروحی از آن‌را منتشر کرده نشان می‌دهد، چند شغل فناوری اطلاعات وجود دارد که امکان انجام آن‌ها از راه دور فراهم بوده، اما درآمد شش رقمی را عاید صاحب شغل می‌کنند. این مشاغل به شرح زیر هستند: 

1. معمار داده با حقوق متوسط 101000 دلار در سال

مانند معمارانی که ساختمان‌ها را طراحی می‌کنند، معماران داده نیز سیستم‌های پیچیده پایگاه داده‌ای را می‌سازند. معماران داده به عنوان بخشی از یک تیم کار می‌کنند تا مطمئن شوند داده‌ها به راحتی در دسترس هستند و با دقت نگهداری می‌شوند. معمار شدن معمولاً به مدرک کارشناسی و تجربه در حوزه فناوری اطلاعات نیاز دارد. اگرچه وجود گواهینامه ضرورتی ندارند، اما می‌تواند در احراز این موقعیت شغلی راهگشا باشد. 

2. معمار راه‌حل‌ها با حقوق متوسط 102000 دلار در سال

یک معمار راه‌حل نیز کار ساختن را انجام می‌دهد، اما کار آن‌ها لزوماً حول محور داده‌ها نیست. در عوض، آن‌ها وظیفه دارند شکاف میان یک مشکل تجاری و یک راه‌حل فنی برطرف کنند. این مسئله می‌تواند در هر تعداد دامنه نرم‌افزاری بروز کند. با این‌حال، در برخی حوزه‌ها مشهودتر است. از جمله این حوزه‌های خاص می‌توان به خدمات ابری در ارتباط با ابرهای عمومی مانند خدمات وب آمازون (AWS) یا Microsoft Azure یا به‌طور گسترده‌تر رایانش ابری اشاره کرد. 

3. معمار نرم‌افزار با متوسط حقوق 105000 دلار در سال

یک معمار نرم‌افزار راه‌حل‌های نرم‌افزاری را تعریف و مستند می‌کند. البته ممکن است معمار نرم‌افزار راه‌حل‌های طراحی شده توسط معمار راه‌حل را به کار گیرد. همانند معمار راه‌حل، ممکن است یک معمار نرم‌افزار مجبور باشد در مورد نرم‌افزارهای مختلفی اطلاعات داشته باشد، اما همواره نکات جدیدی را یاد می‌گیرد. 

4. مدیر مهندسی نرم‌افزار با متوسط حقوق 107000 دلار در سال

یک مهندس نرم‌افزار اصول مهندسی را برای توسعه نرم‌افزار اعمال می‌کند. یک مدیر مهندسی نرم‌افزار بر عملکرد تیم نظارت می‌کند تا از تحقق اهداف و استانداردها و ارائه رهبری اطمینان حاصل کند. برای کار از راه دور در مهندسی نرم‌افزار نیازی به نقش مدیریت ندارید. با این حال، اگر مدیر خارج از سازمان کار می‌کند، احتمالاً شما هم می‌توانید این‌کار را انجام دهید. نرم‌افزاری که مهندس از آن استفاده می‌کند متنوع است. برای آن‌که به یک مدیر مهندس نرم‌افزار خبره تبدیل شوید باید در ارتباط با ترکیب نحوی C ، Java ، MongoDB ، Node.js ، Angular ، AWS و DevOps اطلاعات کافی داشته باشید. 

5- مدیر توسعه نرم‌افزار با متوسط حقوق 109000 دلار در سال

در حالی که مهندسان به مهندسی راه‌حل می‌پردازند، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار مسئول کل فرایند توسعه است. همانند نقش مدیریتی فوق، احتمالاً برای کار از راه دور در توسعه نرم‌افزار نیازی به نقش رهبری ندارید. علاوه بر این، شما باید در چند حوزه اطلاعات کافی داشته باشید که از آن حمله باید به Full Stack Web Developer و AWS Developer اشاره کرد.  علاوه بر این، اگرچه در فهرست مشاغل پردرآمد قرار ندارد، موقعیت DevOps یکی دیگر از موقعیت‌های پر تقاضا و پردرآمد است که می‌تواند از راه دور به صورت نیمه وقت انجام شود!

6. معمار سازمانی با متوسط حقوق 116000 دلار در سال

یک معمار سازمانی استراتژی بلند مدت فناوری اطلاعات را در حمایت از استراتژی تجارت توسعه می‌دهد. آن‌ها نقشه راهی را ایجاد می‌کنند که سازمان را بر اساس استانداردهای زیرساختی فناوری هدایت می‌کند. آن‌ها مسئول حصول اطمینان از تعریف هر قسمت از جریان و روند روان کار هستند. معمار شدن معمولاً به سال‌ها تجربه احتیاج دارد، اما وقتی گواهینامه TOGAF را کسب کردید می‌توانید به سرعت در مسیر پیشرفت گام بر دارید. گواهینامه TOGAF که مخفف The Open Group Architecture Framework است در سراسر جهان برای معماران سازمانی نقش برگ برنده را دارد. 

گام بعدی؟ رئیس خود را قانع کنید

اکنون که برخی مشاغل پر درآمد حوزه فناوری اطلاعات را مشاهده کردید که امکان انجام آن‌ها از خانه وجود دارد، قدم بعدی شما این است که رئیس فعلی یا آینده خود را متقاعد کنید که دورکاری برای آن‌ها ارزش دارد. برخی از کارفرمایان دلایلی برای مخالفت با کار از راه دور دارند، اگرچه بیشتر دلایل بی اساس است یا بر اساس عدم اعتماد است. اگرچه نمی‌توانیم به شما در رفع مشکل عدم اعتماد کمک کنیم، اما می‌توانیم دلایل زیر را به شما بگوییم تا مدیر خود را متقاعد کنید. 

پژوهشی که به مدت دو سال انجام شد، نشان داد که ارتباط از راه دور بسیار کارآمدتر است، زیرا در مجموع زمان‌های کمتری صرف سفرهای درون شهری می‌شود و در مقایسه با کارکنانی که تمام وقت در محل کار می‌کنند، بیشتر در تعامل با کارفرمایان هستند.

ارائه ساعات اداری انعطاف‌پذیر و متغیر از طریق دورکاری کمک شایانی به جذب نیرو کمک می‌کند. 

اجازه دادن به کارمندان برای کار در خانه حداقل بخشی از هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد، باعث خلوت شدن فضای کاری می‌شود و اجازه می‌دهد در مصرف انرژی صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای انجام دهید.

کارکنانی که از راه دور کار می‌کنند نقش مثبتی در عدم انتشار کربن یا ازدحام ترافیک دارند. 

 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 2.9 - رای: 3)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg